הוסף לסל

מולטי ויטמין

 מולטי ויטמין  

 


המולטי ויטמין כולל בתוכו ויטמינים ומינרלים חיוניים, כמו ברזל, חומצה פולית וסידן, שהתפריט הרגיל של רובנו לא מכיל כמות מספיקה מהם:

ברזל - מינרל חיוני המשמש להעברת חמצן, והוא חלק מההמוגלובין. הברזל הוא גם רכיב של המיוגלובין, המסייע בצבירת חמצן בשרירים. הברזל ניתן למניעת אנמיה שתסמיניה העיקריים הם: חולשה, עייפות, קוצר נשימה במאמץ  וחיוורון. ברזל מצוי במזונות הבאים: בשר, מאכלי ים ועופות. ברזל מצוי גם במזונות צמחיים, אך כושר הספיגה מהם פחות טוב. בין המזונות הללו: טחינה גולמית, קוואקר יבש, עלי סלרי, שקדים, תאנים יבשות, קטניות.

חומצה פולית - ויטמין מסיס במים מקבוצת הוויטמינים B. החומצה הפולית משתתפת בייצור הדנ"א (המידע הגנטי התאי) ולכן היא חיונית בתקופה של חלוקה ויצירת תאים חדשים, כמו בגדילה והתפתחות. מח העצם זקוק לה כדי ליצור תאי דם אדומים.

לכן, מחסור בחומצה פולית יגרום אנמיה. החומצה דרושה ליצור חומצות גרעין וכן לתפקוד תקין  של מערכת העצבים.

 

איזה עוד דברים טובים יש במולטי ויטמין?

הוא מכיל גם סידן, המשתתף בתהליכים ביוכימיים ופיסיולוגיים רבים בגוף האדם. לסידן  השפעה על תהליך קרישת הדם, פעולת מערכת העצבים והשרירים, כולל שריר הלב, ופעולות  חיוניות רבות אחרות.

גוף אדם מכיל בממוצע 1,000 עד 1,200 גרם סידן. 99% ממנו מרוכז בעצמות. מדי יום, בתהליך של שחלוף, משתחררים לדם 250 עד 1,000 מ"ג סידן, וכמות דומה נצברת בעצמות מחדש.
מה עוד יש למולטי ויטמין להציע? ויטמינים מקבוצה B ואבץ, אשר תורמים לחיזוק השיער והציפורניים.


מה זה מולטי ויטמין?
תוסף מולטי ויטמין מוגדר כתוסף המכיל שלושה ויטמינים ומינרלים או יותר שאינו כולל צמחי מרפא, הורמונים או תרופות, כאשר כל ויטמין ומינרל כלולים במינון הנקבע על ידי מועצת המזון והתרופות ואינו מהווה סיכון להשפעות בריאותיות שליליות.
מולטי-ויטמינים מוכרים על ידי ועדת קודקס אלימנטאריוס (רשות האו"ם בנושא תקני מזון) כקטגוריית מזון. יכול לסייע במקרים של חוסרים, אין ספק שהאידאל הוא לקבל את כל מה שאנחנו צריכים מהמזון שלנו. אבל אנחנו לא באמת יודעים מה יש בו, אנחנו לא יודעים איפה כל דבר גדל, מה היה בקרקע, מה היו חומרי הדישון, כך שגם אנחנו אוכלים סביר, שגם זו סוגיה כשלעצמה, אנחנו לא תמיד מקבלים את כל מה שאנחנו צריכים, יש מקרים שמולטי ויטמין יכול לעזור במקרים כאלה.

 

למה צריך מולטי ויטמין?
בכל יום הגוף שלנו זקוק למגוון רחב של ויטמינים ומינרלים אשר מקורם בתזונה מגוונת לשמירה על הבריאות, ואכן, בעולם מושלם, התזונה שלנו מורכבת מכלל המזונות שהגוף שלנו צריך: פירות וירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים, אבל בפועל, זה פשוט לא המקרה, אורח החיים המודרני המצריך מאיתנו לחיות בקצב גבוה ולתמרן בין קריירה, משפחה, ילדים מונע מאיתנו לאכול נכון ומגון,  כדי להחמיר את המצב, שיטות חקלאיות מודרניות הפכו את הפירות והירקות שלנו לפחות מזינים מבעבר, ולמעשה, היום, רובנו צורכים מזון שיש עליו או בתוכו שאריות של חומרי הדברה, מעבר לכך, רובנו גם אוכלים בעיקר ג’אנק פוד ומזון מעובד כחלק משגרת התזונה היומית שלנו, מזון עני מאוד בוויטמינים ומינרלים. 

  

מי צריך מולטי ויטמין?
חשוב להכיר, לכל גוף, לכל תקופה ולכל גיל, דרישות וצרכים ייחודיים, קיימים מולטי ויטמינים המותאמים באופן ספציפי לדרישות תזונתיות של גברים, נשים, צמחונים, ספורטאים וקשישים וכל מולטי ויטמין הוא שונה בהרכבו מהאחר ומציע מגוון שונה של ויטמינים ומינרלים.

  

תוצאות: 285 נוספו לאחרונה
מחיר | שם מיין לפי:

חורף חם בטבע זול- כל תוספי התזונה לחורף במחירי מבצע, משלוחים מהירים לכל הארץ!